Love of My Life

Love of My Life
My Princesses and Princes

Tuesday, May 31, 2011

Most Tedious Project...Another Fondant Cake

Salam again...ok this is the project that need so much concentration and time...sabar sabar be patient...but I enjoy every single minute doing this project with my princesses! Yg ni boleh kira betul betul my really really 1st Birthday Cake using fondant..
                                                       Doraemon Cake

Terlalu excited semua angle nak tunjuk.. time ni ada assistant tolong ambik gambar... siap panjat panjat kerusi lagi.. ha ha ha.. Last week masa berguru.. punya laa senang tengok my sifu mencanai fondant tu.. kali ni bila buat sendiri...berpeluh peluh menggelek fondant tu, nak angkat...terkoyak tah berapa kali..kena redo..uli,gelek semula..betul kata sifu..all this need practice..
Paling kelakar si Doraemon yg obesiti tu...maklum laa x pernah buat fondant fugurin..konon nak buat besar besar akhirnya si Doraemon tu terpaksa tido je tak boleh nak dibangunkan sbb terlalu berat..plus tak kering lg.. tak pe laa ye Moi mcm you pesan.. Doraemon gred AAA pun tak pe kan... ha ha ha ha..
Kek tu, top layer is the same chocolate cake I used before, filled with chocolate ganache and yg kat bawah tu ..yg besar tu is Kek Alunan Kasih..acually is butter cake je..tapi disebab kan dah di layer kan dgn 3 warna..dan nampak berombak tu laa sbb dinamakan sebegitu oleh penciptanya..this cake popular among bloggers dapur yg suka buat cake ...nanti saya share the recipe...but as I mentioned before I just wanted to update photo je tonight..
For this project ..Alhamdulillah ..my friend betul betul happy, kek pun licin, family dia pun happy promoting this cake to their friends...TQ again Sow Yee next yr Joshua 2 yrs order lagi kat I tau!!
So much story on this cake..lupa plak I got I more project to share..wokay c u in the next post..

No comments:

Post a Comment