Love of My Life

Love of My Life
My Princesses and Princes

Wednesday, September 28, 2011

Birthday Cake ..

Salam, updating lagi activiti sepanjang bulan puasa lepas...

                        Devil's Food Chocolate Cake + Chocolate Ganache Topping
                          for my cousin sister Harnida Sukma(come kan nama dia..)
this cake kakak (Nida) order utk birthday hubby dia..
nak chocolate flavor and deco yg romantik sikit kata kakak..he he he

                             

Fuh..ganasnya nama cake!! Dah lama nak buat kek ni..eversince buat experiment dgn
Red Velvet dulu...sbb cara nya lebih kurang sama je .. cuma x guna red food coloring je
and for this cake kena tambah lebih koko lagi.. On the same day saya buat 2 version of this cake. Untuk makan makan I follow this recipe click here (TQ Kak Nor and Ayu S'pore) exactly tapi 2 adunan sebab nak kek yang tinggi dan besar sikit..and becoz benar benar teruja nak rasa kek yang org lain kata Sedap/ Marbeles and sedapppp giler ni..Pic below is the version I made for my family. But...macam biasalaa I cannot accept cream cheese with chocolate cake...same case macam Red Velvet dulu....rasa macam kurengggg je...

Then the second cake I made for my cousin..I have to menderhaka from the recipe...I followed the cake and chocolate ganache recipe but for the cream cheese I switched to
Chocolate Mousse....hmm I think I like this one better!! But sorry laa kalau ada sikit kecacatan ye kak ..ni 1st time I experiment dgn Chocolate Mousse!

Decoration for the cake is just a simple one because tengahari tu kami nak ke Sabak Bernam menghantar Cik Hannah balik asrama.. to Kakak (Nida) terima kasih banyak banyak..hope both of you will stay romantic forever... dan di kurnia kan cahayamata yang comel comel lagi cute...insyaallah...;-D

No comments:

Post a Comment